آیت الله العظمی خامنه ای پادگان کرخه دزفول

صبحگاه و صبحانه با حضرت آقا (حضرت آیت الله الامام سیدعلی خامنه ای)

(صبح جمعه 1367/5/7)

 

محمدحسین درچین پادگان کرخه رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای

نویسنده و راوی: محمدحسین دُرچین(مجری برنامه صبحگاه پادگان کرخه جمعه 1367/5/7)

 

خوزستان خودش را آماده می کرد، دزفول خودش را آماده می کرد، پادگان کرخه خودش را آماده می کرد، لشکرهای منطقه خودشان را آماده می کردند، نیروهای لشکر 7 ولی عصر(ع) خودشان را آماده می کردند، پرسنل تبلیغات لشکر 7 ولی عصر(ع) خودشان را آماده  می کردند. قرار بود صبحگاه مشترک در میدان صبحگاه پادگان کرخه دزفول برگزار شود، هر کس به نوبه خود وظیفه اش را با شوق و ذوق تمام انجام می داد. جایگاه  مراسم  نیز به خود  می بالید  از اینکه به زودی میزبان شخصیتی عزیز و گرامی خواهد بود.

روز موعود یعنی (صبح جمعه 7/5/1367) فرا رسید صفوف رزمندگان صف در صف با نظم خاصی قرار گرفتند، نسیم صبحگاهی  وزیدن گرفته بود و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را که در میدان برافراشته شده بود مانند برگ سبز درختان به حرکت در می آورد، آن یار مهربان و یاور رزمندگان، فرزند خلف رسول الله(ص) و سُلاله شمشير و قيام و شهادت و فرزند انقلابی امام خمینی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خامنه ای، ریاست  محترم جمهوری اسلامی ایران، رئیس شورای عالی دفاع و امام جمعه تهران با صلابتی خاص وارد میدان صبحگاه شدند و مورد استقبال گرم فرزندان انقلابی خویش قرار گرفتند.

قاری قرآن آیاتی چند از کلام الهی را تلاوت کرد، آنگاه اینجانب(محمد حسین دُرچین) بعنوان مجری برنامه جهت عرض خوش آمد، پشت تریبون قرار گرفته و بعد از خواندن اشعاری حماسی متن خوش آمد را  نیز قرائت  نمودم.

محمدحسین درچین پادگان کرخه رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای

هوای کربلا

ز جبهه های گلگون، کسی مرا صدا کرد

دلم دوباره خون شد، هوای کربلا کرد

نسیم آشنایی، رسید بر مشامم

که با غریب عشقم، دوباره آشنا کرد

کجاست آن دلاور، که تا فشنگ آخر

لبش علی علی گفت، دلش خدا خدا کرد

دمی که غرق خون بود، میان آتش و دود

لبی بخنده بگشود ،”امام” را دعا کرد

شهید پرپر من، همیشه یاور مــــــن

غمت چگونه گویم، که با دلم چه ها کرد

 

((نویسنده: محمدحسین درچین “مجری برنامه صبحگاه مشترک پادگان کرخه سال 1367 هنگام خواندن متن خوش آمدگویی در حضور حضرت آیت الله خامنه ای))

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّ الجَهادَ بابٌ مِن اَبوابِ الجَنه فَتَحَهُ اللهُ لِخاصَه اولیائِه……..

  رزمگاه حماسه و شرف، منای صدق اسماعیلیان، مناره بلند ایثار و قله شکوهمند شهادت، امروز میزبان منادیان عزت و حریت و فلاح است.

قافله در قافله، مردان مرد، اینان که تار و پود جانشان را به عشق حسین آذین  بسته اند و رگهایشان عبور گاه خونی است که در ظهر تفتیده صحرای طف فواره زد. به جبهه آمده اند تا حنجره سرخ گودال قتلگاه را پاسخی سبز باشند.

اینجا قانون حکم می راند، سمند باد پای خلوص، گستره ی میدان را در زیر سُمِ  سِتم کوب خویش گرفته است.

اينجا همه بي نشان از خويش، از محبوب نشان مي گيرند. از كوثر زلال عشق سيراب مي شوند و ديواري از تن در مقابل تجاوز و به پاس پاسداري حريم ايران، ايمان بر پا مي كنند، هراس در چشمخانه و دل اين عاشقان راه ندارد، خوف و حزن در كنار ستيغ بلند اراده ها پَر مي ريزد، اينجا سربازان حضرت مهدي(ع) آمده اند تا پاي تجاوز بشكنند، سرِ سركشان بر سنگ كوبند و با تيپاي عزم جزمشان، زباله تجاوز را دور افكنند.

اينان امام را خوب مي شناسند و بر ميثاق با او تا هزار بار شهادت ايستاده اند. اينان در كتاب نگاه روشن امام، تلاوت آيات ايمان و اخلاص ديده اند، اينان در آبشار كلام امام تطهير شده اند و در گهواره، انتظار راست قامت سبز جمارا ن داشته اند.

* جناب آقاي خامنه اي،

فرزندان انقلابي امام، اينك در حضور شما كه آشناي جبهه هاي حماسه ايد، در حضور شما كه دشت سرخ خوزستان شما را در گرماگرم روزهاي آتش و خون، در كنار شهيد پارساي عارف دكتر چمران  يافته است، پيمان مي بندند، كه در گردباد رزم خويش واژگان ثمود و عاد را در هم كوبند و در طوفان بنيان كن نبرد خويش طاغيان هم مسلك قوم نوح را به غرقاب هلاكت افكنند.

* آقاي خامنه اي،

فرزند خلف رسول الله(ص) سلاله شمشير و قيام و شهادت، اي كه از تو بوي بهشتي مي آيد و در سيمايت، امام ترسيم مي شود و در نفست هزار بهار  مي شكفد، به امام بگو، فرزندان انقلابيت، حماسه ي حسين را فراموش نكرده اند.

غربت و مظلوميت كربلا را مي شناسند و تنهايي امام خويش را به تجربه اي ديگر نخواهند نشست، بگو به ايماي تو جان مي بازيم، به اشارتي در كام حادثه فرو مي رويم و به يك فرمان صف در صف جان به قربانگاه مي آوريم.

رياست محترم جمهوري، ما نيز با درك حساسيت زمان، آمده ايم تا هستي خويش براي هستي اسلام و انقلاب فدا كنيم، در عصر نا مردميها، خباثتها و رذالتها، در غربت و قحطي ايمان و انسانيت، از خون و جان، فرياد بسازيم و جهان غافل و كودن را با ايثار و جهاد بيدار كنيم، جهان استكبار تنها زبان گلوله مي شناسد، قهر انقلابي اسلامي بيدارش مي كند و مبارزه شكوهمند ما و بصيرت و وحدت و همدلي ما توطئه هايش در هم مي شكند كه ما از مولايمان علي(ع) آموخته ايم كه:

« اَلا وَ اِنَّ الشَيطانَ قَد جَمَعَ حِزبَه وَ استَجلَب رجلَه وَ خَيلَه وَ اِنَّ مَعي لبَصيرَتي »

اينك گوش جان مي سپاريم به سخنان گهربار جناب حضرت حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد علي خامنه اي رياست محترم جمهوري اسلامي ايران، امام جمعه محترم تهران  و رئيس شوراي عالي دفاع

جهت سلامتی آقا امام زمان (عج) و شادی ارواح مطهر شهیدان صلوات

پس از عرض خوش آمد توسط اینجانب، برادر حسین شمسایی مسئول دفتر ریاست جمهوری به من مراجعه کرده وگفتند: که ریاست محترم جمهوری ضمن تشکر. فرمودند:

(که یک نسخه از نوار ویدیوئی مراسم را جهت بردن به تهران تحویل بگیرید)

صبحگاه آیت الله خامنه ای محمدحسین درچین مجری برنامه پادگان کرخه

(آیت الله خامنه ای به “بنده مجری برنامه – محمدحسین درچین” اشاره کرده و از متن و اجرا تجلیل می کنند.

مخاطب آقا در تصویر، حاج مهدی کیانی فرمانده لشکر 7 ولی عصر(عج) و حاج حمید صفری معاونت لشکر هستند)

 

آنگاه برادر حاج مهدی کیانی فرمانده لشکر7 ولی عصر(ع) گزارشی را از وضعیت لشکر ارائه دادند.

سپس حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد علي خامنه اي رياست محترم جمهوري اسلامي ايران سخنان مبسوطی را خطاب به رزمندگان اسلام و یاد شهیدان و همچنین آیت الله حاج سید مجدالدین قاضی دزفولی نماینده حضرت امام خمینی و امام جمعه فقید دزفول فرمودند.

آیت الله خامنه ای محمدحسین درچین

مجری برنامه(محمدحسین درچین)در کنار حضرت آقا در صبحگاه پادگان کرخه – دزفول

آیت الله العظمی خامنه ای پادگان کرخه دزفول

(حضرت آیت الله خامنه ای در حال سخنرانی در پادگان کرخه روز جمعه 7/5/1367)

 

حسن ختام برنامه هم یزله بر و بچه های رزمنده گردانهای بلال و عمار و دیگر گردانها بودند که میدان صبحگاه پادگان کرخه دزفول را به لرزه در آورده و شور و شوق آنان را از این دیدار نشان می داد.

حاج ابوالقاسم تاج مداح یزله آبت الله خامنه ای

(یزله توسط حاج ابوالقاسم تاج مداح اهل بیت(ع) – پادگان کرخه سال 1367)

مهران آخوندباغی موحدفر یزله آیت الله خامنه ای

(یزله توسط مهران موحدفر”آخوندباغی” پادگان کرخه دزفول سال 1367)

مجید حلمی یزله آیت الله خامنه ای

(یزله  توسط برادر رزمنده”مجید حلمی” پادگان کرخه دزفول – سال 1367)

 

 با پایان یافتن مراسم، ریاست جمهوری و هیئت همراه به مقر ستاد فرماندهی لشکر تشریف بردند و من هم به محل تبلیغات لشکر برگشتم پس از دقایقی از فرماندهی لشکر با من تماس گرفتند و گفتند: که حضرت حجت الاسلام و المسلمين حاج سيدعلي خامنه اي(ریاست جمهوری) شما را خواسته است. پس از لحظاتی یکی از برادران به تبلیغات لشکر مراجعه کرد و با موتور تریل مرا به مقر ستاد فرماندهی لشکر برد.

با مراجعه به ستاد، فرماندهی لشکر حاج مهدی کیانی و حجت الاسلام والمسلمین شیخ محسن اراکی امام جمعه دزفول مرا به مقام محترم ریاست جمهوری معرفی کرده و گقتند: که ایشان(محمدحسین دُرچین) مجری نماز جمعه دزفول و از بچه های رادیو دزفول هستند. اینجانب نزد آقا رفته و دستشان را بوسه زدم، ایشان مرا در آغوش گرفته و مورد لطف قرار دادند و فرمودند که: متن را خیلی خوب خواندی، صدای خوبی هم داری، برنامه را قشنگ اجرا کردی، من که از حرف زدنت لذت بردم. خداوند شما را حفظ کند. سپس ایشان سؤال کردند که: متنی که خواندی نوشته خودت بود؟ عرض کردم، خیر؛  متن را آقای محمدرضا سنگری نوشته اند. حضرت آقا باز فرمودند که: ولی شما آن را خیلی خوب خواندی و ادامه دادند که نویسنده متن را بگوئید  بیاید او را ببینم.

در این فاصله تا آقای سنگری بیاید، حضرت آیت الله حاج سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده امام خمینی در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و دیگر روحانیون و فرماندهان ارتش و سپاه از من تقدیر می نمودند، تا اینکه امام جمعه دزفول حجت الاسلام والمسلمین شیخ محسن اراکی خطاب به آقا گفتند که: آقا صلاح بدانید صله ای به آقای دُرچین مرحمت بفرمایید. ایشان نیز لطف فرموده و هدیه ای و صله ای به اینجانب مرحمت فرمودند.

و اما آقای محمدرضا سنگری را هم بچه ها سریع آوردند ایشان موقعی که مرا دید گفت: آقای دُرچین چه شده؟ گفتم: آقای سنگری متنی را که نوشتی گل کرده و آقای خامنه ای از آن تعریف کرده و می خواهند شما را ببینند. ایشان گفتند که: خودمونیم شما متن را خیلی خوب خواندی. من گفتم که نه شما متن را خیلی خوب نوشتی بالاخره ایشان گفتند: که شما ما را به اینجا آوردی. سر انجام ایشان یعنی آقای محمدرضا سنگری محضر آقا رسیدند و مورد لطف آقا قرار گرفتند و آقا قلم او را ستودند و ایشان را تحسین کرده و آرزوی سلامتی برای ایشان نمودند.

آن روز در جمع با صفای روحانیون و فرماندهان و با حضور رياست محترم جمهوري حضرت حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد علي خامنه اي رئیس شورای عالی دفاع و امام جمعه تهران و هیئت همراه در مقر ستاد فرماندهی لشکر 7 حضرت ولی عصر(عج) صرف صبحانه نمودیم و خوشحال از اینکه برنامه های اجرا شده مورد رضایت نماینده محترم حضرت امام خمینی قرار گرفته اند.

صبحگاه و صبحانه با آیت الله خامنه ای پادگان کرخه (5)

((حضرت آیت الله خامنه ای در جمع فرماندهان بعد از مراسم و هنگام صرف صبحانه

لوبیا سبز پخته شده و سرشیر و شیربرنج(به لهجه دزفولی”قیماق” و “بحتیه” است.

در تصویر سرهنگ سلیمی، حاج آقا احمد عابدی، مشهدی عبدالحسین فرمانده گردان بلال و غلامرضا جوزی مسئول ستاد گردان بلال حضور دارند))

صبحگاه آیت الله خامنه ای محمدحسین درچین مجری برنامه پادگان کرخه

* و اما بعد …

** پس از گذشت  سالها از این جریان  و آن روز به یاد ماندنی مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در تاریخ چهارشنبه 1370/12/7 در دیدار با مدیران کل مراکز سازمان صدا و سیما در استانها در بیاناتی فرمودند:

 

… من يادم مى‌آيد كه چندين سال قبل در زمان رياست جمهورى، براى شركت در يك مراسم نظامى به دزفول رفته بودم؛ اوقات جنگ بود و دزفول هم وضع خيلى خاصى داشت. در دزفول به من گفتند كه ما مى‌توانيم يكى دو ساعت در روز برنامه‌سازىِ راديويى كنيم؛ بعد گويا مى‌خواستند اين را به ما نشان بدهند كه مى‌توانند؛ واقعاً هم نشان دادند. من در آن فاصله‌اى كه آن‌جا بودم، چند نفر آمدند و برنامه‌ى خود را اجرا كردند؛ اجراهاى بسيار خوب و قوى؛ مضمونها و محتواهاى بسيار خوب؛  قالبهاى هنرىِ بسيار خوب؛ مقاله‌هاى ادبىِ بسيار زيبا. در زمينه‌ى مقاله‌هاى ادبى و شعر و اين حرفها، رودربايستى هم با كسى ندارم؛ اما آن برنامه اى كه اجرا شد، انصافاً خوب بود؛ در حدى كه با اين برنامه‌هاى معمولى كه راديوى ما پخش مى‌كند، قابل مقايسه نبود؛ اين در حالى بود كه دزفول شهر كوچكى هم است؛ ولى معلوم بود كه نويسنده‌ى خوب دارد، مجرىِ خوب دارد، هنرمند دارد، خوش‌صدا دارد كه اين برنامه را قشنگ اجرا كند و انسان از حرف زدنش لذت ببرد. بنابراين، از اين عناصر محلى حتماً استفاده بشود.

 

و سر انجام  در تابستان 1391 خاطره مقام  معظم  رهبری حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای(مدّ ‌ظله ‌العالی) – مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی استخراج  و انتشار یافت و موجب شد که افتخاری دیگر برای مردم قهرمان دزفول و سندی معتبر و افتخار آمیز برای رادیو دزفول وکارکنان آن باشد چرا که تلاش و فعالیت بر و بچه های رادیو دزفول در زمان دفاع مقدس از نظر مقام معظم رهبری دور نمانده بلکه مورد تشویق آقا نیز قرار گرفته اند.

 

                                                            راوی : محمدحسین درچین

 

محمدحسین درچین پادگان کرخه رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای

 

صبحگاه پادگان کرخه لشکر هفت حضرت ولی عصر(عج)

جمعه= 7/5/1367 =14/ذی الحجه/1408 =29/جولای 1988

بیانات مقام معظم رهبری در جمع مدیران مراکز سازمان صدا و سیما در استانها

چهارشنبه=7/12/1370 =22/شعبان المعظم/1412 =26/فوریه/1992 

 

صبحگاه و صبحانه پادگان کرخه آیت الله خامنه ای

 

برگرفته از کتاب(یزله ص 115)محمدحسین دُرچین

 

جهت تهیه کتاب خطبه های مقاومت ، اینجا کلیک کنید

منبع : وب سایت چمدان آبی – دانشنامه دزفول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *